
Produljen rad vrtića Mali istraživač kroz sufinanciranje iz Europskog socijalnog fonda
Dana 13. siječnja 2022. Dječji vrtić “Mali istraživač” započeo je s provedbom projekta “Korak naprijed”. Ukupna vrijednost projekta iznosi 2.935.003,01 kn, a projekt sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Sredstva dobivena ovim Projektom omogućit će:
- ORGANIZACIJU RADA DJEČJEG VRTIĆA KOJI ODGOVARA POTREBAMA ZAPOSLENIH RODITELJA (produženi rad vrtića) te omogućava usklađivanje obiteljskog i poslovnog života. Nova usluga produljenog rada omogućava potpunu konzumaciju svih odgojno-obrazovnih sadržaja za svu djecu neovisno o vremenu dolaska u vrtić te obogaćivanje dodatnim sadržajima u produljenom radu vrtića.
- PODIZANJE STRUČNIH KOMPETENCIJA SVIH ODGOJITELJA I STRUČNIH SURADNIKA u dijelu edukacije za provedbu niza razvojnih programa koji će se uvesti u redoviti odgojno-obrazovni rad s djecom.
- STEM PROGRAM U VRTIĆU osmišljen kao niz zabavnih i edukativnih aktivnosti u STEM CENTRU kojima će se poticati inovativnost i kreativnost djece, logičko-matematičko mišljenje te usvajanje osnova digitalne pismenosti. Program će se provoditi tijekom 20 mjeseci i obuhvaćat će različita znanstvena područja: robotiku, programiranje i kodiranje, dizajn igrica, inovacije te znanstvene pokuse. Supervizor edukacija odgojitelja i stručnih suradnika je gosp. Nenad Bakić (https://www.ey.com/hr_hr/eoy/neovisni-ziri/nenad-bakic). Nabavku ukupne opreme kao i edukaciju ostvarit ćemo preko firme INOVALAB (https://inovalab.eu/en/who/we-are/) kojoj je osnivač Institut za razvoj i inovativnost mladih (https://croatianmakers.hr/hr/naslovnica/) koji provodi najveći nastavni STEM program u Europi.
- MALI PRIRODOSLOVCI – Program održivog razvoja i zaštite okoliša koji će obuhvaćati svakodnevne aktivnosti kojima se djeci podiže razina svijesti o prirodi i našoj ulozi u njenom očuvanju. U tom kontekstu, organiziraju se razni ekološki projekti u kojem sudjeluju djeca. Ovaj razvojni projekt posebno će se baviti osvještavanjem djece, ali ii odraslih u očuvanju planeta Zemlje. Ovakve aktivnosti omogućavaju širenje informacije s djece na roditelje (odrasle u svom okruženju) kako bi shvatili važnost osobnog djelovanja. Edukator odgojitelja u navedenom programu jest biolog dr.sc. Igor Stanković.
- RODITELJSKA POSLA - Razvojni program suradnje s roditeljima provodit će se kroz radionice. Krajnja svrha programa jest unaprijediti dobrobit i olakšati puni razvoj potencijala djeteta, što se postiže unaprjeđivanjem kvalitete obiteljskog okruženja u kojem dijete živi. Kako su roditeljeva ponašanja, misli i osjećaji glavna odrednica kvalitete obiteljskog okruženja, neposredna je svrha programa promicati dobrobit i razvojni potencijal roditelja, odnosno poduprijeti već postojeće te razvoj novih roditeljskih znanja, vještina, sposobnosti i odgovornosti (roditeljskih kompetencija). Podržavanje i proširivanje pozitivnih roditeljskih iskustava predstavlja težište programa. Svrha programa radionica za roditelje „Roditeljska posla“ jest omogućiti protok informacija, znanja, vještina i podrške koje roditeljima pomažu u ispunjavanju njihovih roditeljskih odgovornosti te promiču rast i razvoj kako roditelja, tako i njihovog djeteta. Stručni nadzor u provedbi ovih radionica ima Ana Mužak, psihologinja vrtića.
- OSJETILNI SVIJET DJETETA I MI – Razvojni projekt putem kojeg ćemo, kroz razne aktivnosti, ostvariti svoj cilj - učenje temeljem vlastitog iskustva. Razvojni projekt koristit će sve resurse jer je senzorna integracija djeteta potaknuta svime što se događa oko njega. U svemu tome važno je pronaći "pravu mjeru“ stimuliranja. Procjenu uspješnosti uvijek ćemo tražiti u reakcijama djeteta koje nam jasno daje do znanja što ga veseli, a što ne. Provedbom ovih aktivnosti omogućit ćemo djetetu neposrednu vezu sa svijetom, priliku za istraživanje i upoznavanje svega što ga okružuje. Na taj će se način njegova osjetila maksimalno uvježbati i integrirati. U programu ćemo se koristiti nizom novih didaktičkih pomagala i specijaliziranom opremom (https://bit.ly/3H86shO; https://ar-sandbox.eu/) koju ćemo nabaviti iz sredstava ovog projekta.
- SIGURNO DIJETE U SIGURNOM VRTIĆU - Razvojni program koji se zasniva na suradnji odgajatelja i stručnih suradnika s ciljem procjene postojeće sigurnosti djeteta u vrtiću i Izrade dodatnih protokola postupanja u rizičnim situacijama. Tijekom provedbe dogovorenih aktivnosti ovog razvojnog programa osnaživat ćemo dijete u odgovornom i samozaštitnom ponašanju (razvoj pozitivne slike o sebi, stjecanje socijalnih vještina u smislu samozaštite, odupiranja nasilnom ponašanju, odgoj za i o dječjim pravima, odgoj za zdrave stilove života, itd.), ali li i pružati podršku roditeljima u jačanju roditeljske kompetencije u području odgoja i poticanja dječjeg razvoja s ciljem sigurnog i sretnog odrastanja djeteta u vrtiću. Prvenstveno kroz njihovo informiranje o sigurnosno-zaštitnim programima u dječjem vrtiću te utvrđivanju prava, obaveza i odgovornosti svih sudionika sigurnog boravka djeteta u vrtiću.
Cilj nam je navedene Programe verificirati pri nadležnom Ministarstvu znanosti i obrazovanja kako bismo obogatili odgojno-obrazovni rad novim obrazovnim programima.
- Sredstva dobivena u okviru projekta „Korak naprijed“ omogućit će nam niz stručnih usavršavanja te nabavku osnovne opreme, didaktike, specijaliziranje didaktike i opreme te informacijsko-komunikacijsku tehnologiju za rad. Stručna usavršavanja odnose se na:
- Stručnog suradnika psihologa u dijelu što kvalitetnije savjetodavne podrške roditeljima, a posebno roditeljima djece s posebnim potrebama (djeca s teškoćama u razvoju i darovita djeca) kroz naprednu edukaciju iz transakcijske analize (TA 202) s ciljem pružanja napredne i stručne podrške obiteljima, roditeljima i djeci u suočavanju s teškoćama u socijalnom, emocionalnom, kognitivnom i/ili fizičkom području života.
- Stručnog suradnika logopeda i dijela odgojitelja na ERF-u s ciljem kvalitetnije podrške djeci s jezično-govornim poteškoćama (kao i njihovim roditeljima) kao i rada s djecom s poteškoćama u razvoju i njihovu inkluziju.
- Stručnog suradnika pedagoga i svih odgojitelja s ciljem stjecanja novih i suvremenih znanja i pristupa u radu s djecom rane i predškolske dobi. Navedena znanja primjenjivat će se na svu upisanu djecu tijekom provedbe projekta u svakodnevnom radu s djecom (uključujući djecu s poteškoćama) te nastaviti provoditi i nakon što projekt završi.
Zadnje novosti
-
01/10/2025
Cambridge Early Years program
-
20/08/2025
Početak nove pedagoške godine 2025./26.'
-
23/04/2025
Interaktivno predavanje