Dječji vrtić Mali istraživač
Novosti MALIH ISTRAŽIVAČA

Novosti MALIH ISTRAŽIVAČA

Novosti i događanja

  • Fašnik u vrtiću

    28. veljača 2017.

    Danas je bio neobičan dan...

    U vrtiću su nas posjetile vesele princeze, balerine, gusari, policajci, kosturi, super junaci i raznorazni likovi iz filmova i priča. 

    A na kraju slavlja zasladili smo se krafnama :)

  • STEMI robot

    24. veljača 2017.

    Danas su nas posjetili izumitelji robota Stemija i pokazali nam kako se roboti kreću, razgibavaju, ali i plešu…

    STEM označava kraticu za područja koje se bave znanošću, tehnologijom, inženjerstvom i matematikom. Ali kako  znanost povezati s predškolskom dobi, je li prerano da djeca upoznaju takve pojmove. Odgovor je ne, za znanost nikad nije prerano! Kada se okrenete oko sebe načini djelovanja prirodnih pojava i elemenata su svuda oko nas. Primjerice kako funkcionira telefon i kako glas može putovati iz jednog dijela svijeta u drugi. Kako možemo puštati vodu iz slavine na 10. katu, zašto je nebo plavo… Pitanja je bezbroj, a djeca već intuitivno pitaju zašto tako stvari funkcioniraju. 

  • Razine učenja

    22. veljača 2017.

    Učenje je proces, koji traje i ne mora prestati. Učimo od rođenja skroz do smrti, oni koji smatraju da starije osobe ne uče varaju se, svaki dan naučimo nešto novo pa makar to bile i jednostavne činjenice koje kasnije povežemo u neku nama smislenu cjelinu.

    Kada nešto želimo zapamtiti, trebamo to dovoljan broj puta ponoviti i moći ćemo se toga sjetiti. Međutim nešto zapamtiti ne znači nužno to i u potpunosti naučiti. Zapamćivanje je tek prva razina učenja.

    Primjerice, činjenicu da vjetar može pokretati prijevozna sredstva, znate i nije je teško upamtiti, vidjeli ste puno toga što pokreće vjetar.  Znate da vjetar može pokrenuti nešto što  se kreće, shvatili ste to, možete opisati kako djeluje i mogli biste to primijeniti u nekoj jednostavnijoj situaciji.

    Ali ono što nas zanima su više razine učenja; one se odnose na analiziranje, procjenjivanje i kreiranje. Kada biste pokušali takvo prijevozno sredstvo napraviti, prvi korak bi bio analiza; od čega napraviti prijevozno sredstvo, kakav materijal koristiti, što je potrebno da se predmet može bolje kretati, hoćete li koristiti kotače, kakvo jedro staviti i mnoga druga pitanja.

    Zatim procijeniti kako bi jedro trebalo stajati ako ćemo ga koristiti, koliko bi trebalo biti veliko, kako sastaviti takvo vozilo… I na kraju kreirati ga i stvoriti. Možda ćemo se u tom procesu slaganja trebati vratiti na neke prijašnje korake, povezati s nekim starim znanjima i ponovno isprobati.

    Vidite li koliko naš mozak sada treba razmišljati. Koliko moždanim puteva i veza treba koristiti? Da bismo došli do rješenja trebalo je puno promišljanja i razmišljanja. I upravo je to ono što je bitno doći do tih razina. Nije niti važno, ako u svom pokušaju niste odmah uspjeli, ali bili ste aktivno uključeni u proces razmišljanja i jednoga dana možda vam baš padne na pamet ideja što napraviti.

  • Kako učimo?

    21. veljača 2017.

    “Tell me and I'll forget.

    Teach me and I may remember.

    Involve me and I learn.”!

     Benjamin Franklin

    Djeca su prirodno znatiželjna … zanima ih što se krije u vrećici koju ste upravo donijeli iz dućana i u to se moraju uvjeriti sami. Ili koliko će daleko zapljusnuti lokvica blatne vode (i zaprskati vas baš prije važnog sastanka na poslu).  Zatim  što će se dogoditi kada postišću sve gumbe na daljinskom upravljaču (pa kada upalite televizor umjesto vijesti na programu dočeka vas moguća kupnja novog programskog paketa).

    Zanimljivo im je uzastopno paliti i gasiti svjetlo što nas vjerojatno ponekad iznervira pa ih moramo upozoriti da prestanu već jednom.  A naročito je zamorno kada odluče glasno lupati loncima i vikati iz svega glasa (tako da se sljedeće dane trudite izbjegavati susjede na stubištu). Sve ove situacije dogodile su se većini roditelja, ako ne i neke napornije, ali ono što je slično svima je da djeca imaju prirodan interes za istraživanjem i žele pokušati sami.  A radeći nešto preko svog iskustva zapravo i najbolje uče.

    Učenje je puno teže kada nije povezano s našim iskustvom, primjerice pokušajte se sjetiti nekih predmeta iz škole koji vam nisu baš bili laki, poput matematike, možda fizike, biologije ili kemije. Puno teorije o tome kako se odvijaju neki procesi, kako funkcioniraju stvari, kako se svijetlost odbija ili kako izračunati brzinu. Tako naučene stvari, teže je bilo učiti ako vam uz to još i nisu bile zanimljive.  I samo gradivo zaboravlja se nakon ispita ili provjere znanja. 

    Ali kada biste primjerice odlučili izračunati svoju vlastitu brzinu, mjereći put koji ste prešli i pri tome mjerili vrijeme, ova aktivnost svakako bi bila zanimljivija i prije biste je zapamtili. ( pa zatim  nadograđivali, koliko se brzo krećete kada trčite ili kada samo hodate pa isprobavali u različitim vremenskim uvjetima…) . Sada je ova aktivnost svakako zanimljivija, a i vi ste aktivni sudionik u tom procesu učenja.  Dakle, učiti na vlastitom iskustvu svakako je zanimljivije. A budući da djeca već imaju tu motivaciju i znatiželju samo im treba omogućiti okolinu u kojoj to i mogu razvijati.  A ako im omogućimo da istražuju različite fenomene kada su djeca, kada krenu u školu dobit će nazivnike za te pojave.

    Tako na primjer skakanje u lokvice će biti izvedivo, ako odredite kada to možete raditi i kako. Primjerice nakon posla, obucite gumene čizme i nepromočivu odjeću – onda će ova aktivnost biti puno prihvatljivija, a ako pokušate i sami vidjet ćete kako je zanimljiva…jednoga dana možda se toga sjete u školi na satu fizike :)

     

  • Za znanost nikad nije prerano! – kako djeca uče o svijetu oko sebe

    20. veljača 2017.

    U tjednu od 20. do 26. veljače u Hrvatskoj se obilježava Tjedan psihologije. U ovome tjednu možete sudjelovati na različitim predavanjima, radionicama i savjetovanjima iz područja psihologije.

    Naši mali istraživači također su se priključili. U ovom tjednu bit će im ponuđeni različiti  praktični izazovi iz STEM područja (Science, Tehnology, Engineering, Mathematics). Pratite nas i opažajte kako djeca uče…

    Uključite se i vi ovaj tjedan i pokušajte danas kod kuće…koliko kapljica vode stane na jednu kovanicu? I ne zaboravite pitati djecu; što oni misle zašto je to tako.

    http://www.rookieparenting.com/how-many-drops-of-water-can-you-put-on-a-penny/